Köp- och Leveransvillkor

1. Orderbekräftelse
Efter att du har godkänt din beställning får du först en orderbekräftelse via e-post. Om du inte får din orderbekräftelse, kontrollera din e-postadress och att du verkligen skickat iväg din order. Kontakta oss om du är osäker. Efter att vi packat din order skickar vi ännu en bekräftelse.
2. Priser
Alla priser inkluderar moms med 25%.
3. Betalalternativ
3.1 Kortbetalning
Kortbetalning accepteras med VISA/VISA Electron & Mastercard/Maestro.
3.2 Fakturabetalning
Faktura med 14 dagars kredittid. Kredittiden räknas från den dag paketet skickats från oss och fakturan ligger i försändelsen tillsammans med följesedeln, tänk på att inte låta paketet ligga kvar för länge hos ombudet så ni hinner betala innan förfallodatum. Påminnelseavgift på 50kr plus lagstadgad ränta debiteras om fakturan inte betalas i tid. Kontakta PAYER vid fakturafrågor på kundtjanst@payer.se eller tel: 08-20 83 70.
3.3 Direktbetalning
Via Handelsbankens, Nordeas & Swedbanks Internettjänst. Vi erbjuder våra kunder säker betalning genom Payer betalningsplattform som använder sig av SSL-certifikat för kryptering av känsliga uppgifter. Dina kortuppgifter skyddas av 128 bitars SSL-kryptering. Kortuppgifterna matas in i ett formulär på Payers säkra server, och skickas inom Payers betalsystem med 128 bitars SSL-kryptering. Inga kortuppgifter hanteras av LCHF butiken, och Payer sparar heller inte dessa uppgifter i sitt betalsystem.
3.4 Delbetalning
Payers Delbetalning görs inom ramen för varumärket re:member i samarbete med EnterCard. EnterCard är ett joint venture mellan Swedbank och Barclays Bank. Med Payers Delbetalning kan du i kassan välja att dela upp din betalning på 3, 6, 12 eller 24 månader. När du sedan bekräftar ditt köp och din ansökan om delbetalning, gör EnterCard Sverige AB en sedvanlig kreditprövning och en kreditupplysning tas. Du får direkt besked om din ansökan har godkänts, därefter slutför du köpet .
Varje månad får du sedan en faktura med det valda månadsbeloppet. Du kan när som helst välja att slutbetala utan extra kostnad, alternativt betala ett lägre belopp än den valda månadskostnaden vilket gör Payers Delbetalning till en trygg och flexibel betalningslösning. För att kunderna ska kunna välja delbetalning så får beloppet inte vara mindre än 500:- eller mer än 60.500:-. Exempel på effektiv ränta om du delar upp 15 000 kr i 12 månader är 9,59% (2013-11-28).
Dina personuppgifter
Vi är ansvariga för de personuppgifter som du lämnat till oss via nätbutiken eller e-postlistor. Dessa uppgifter kommer att användas för att kunna behålla vår kundrelation och för marknadsföringsändamål. Vill du göra någon ändring av uppgifterna, få dina kunduppgifter spärrade för direktreklam eller bli borttagen ur registret gör du det lättast genom att sända ett meddelande till oss på adressen orderlundaved@gmail.com eller skriva ett brev till oss.
För att handla hos oss måste man vara över 18 år. I annat fall krävs målsmans godkännande. Vi förbehåller sig rätten att göra en kreditupplysning.
Välkommen till oss! Vi kommer att behandla din order med största omsorg.

4. Frakter
Vid leverans av varor från oss skall där vara
•Fri höjd på 4,5m fram till avlastnings plats.
•Fri höjd på 6m på avlastnings plats.
•Full bärighet för lastbil.
•Minst 3m bred infart.
•Fritt från bilar och övrigt även utanför tomten så vi kommer in med lastbil.
•Godset levereras till angiven adress om inget annat är överenskommet.
Anser chauffören att vi inte kan tippa eller sätta av godset på kundens anvisade plats så avgör chauffören nytt avlastnings ställe.
Vi ansvarar inte för sättningar, knäckta grenar fram till och på avlastning platsen.
4.1 Fraktkostnader
Frakt kostnader tillkommer för alla produkter som levereras eller skickas. Artiklar som inte är ved eller huggkubbar skickas alltid med posten om inte ved är beställt i samma order. Du ser din Fraktkostnad när du har lagt varor och leverans sätt i varukorgen.
4.1 Leveranstid
Leverans sker normalt inom 14 dagar från det att vi fått din order om dina beställda produkter finns i lager. Vid högsäsong kan leveransen överstiga 14 dagar. Vi reserverar oss för slutförsäljning. Hör gärna av dig om du har frågor kring leveranstiden. Vi svarar för transportrisken vid alla leveranser från oss. Är det något som är bråttom? Vänligen hör av dig så får du ett närmare besked angående leveransen.
4.3 Transportskada
Om du upptäcker en skada ska du anmäla det direkt på utlämningsstället i samband med att du hämtar din försändelse. Upptäcker du skadan först när du öppnar din försändelse ska du anmäla skadan till orderlundaved@gmail.com
4.4 Om varan tagit slut eller är försenad
Om någon vara är tillfälligt slutsåld eller försenad i leveransen till oss så restnoterar vi den saknade varan och sänder resterande varor till dig. På så sätt slipper du vänta. Vi bevakar din beställning och sänder den restnoterade varan till dig så snart den inkommit på lager. Naturligtvis sker detta utan extra kostnad för dig och självklart kan du avboka din beställning om du inte vill vänta. E-posta i så fall oss på adressen orderlundaved@gmail.com.
Byten och återköp
Kontakta oss direkt på orderlundaved@gmail.com om du vill göra ett byte eller återköp. Du måste kontakta oss INNAN du skickar tillbaka något vid ett byte eller återköp. Som kund hos oss har du rätt att ångra köp via Internet inom 30 dagar efter det att du tagit emot varan (ångerfrist). Ångerrätten motsvarar traditionellt öppet köp och fri returrätt.
Produkten returneras i oöppnad originalförpackning tillsammans med faktura/följesedel där du på baksidan noterat vad du vill byta/returnera. Uppge också om du önskar ha pengarna tillgodo eller ange ett konto där vi kan återbetala summan. Kunder står för fraktkostnaden vid byttes eller återköp.
Reklamation
Kontakta oss direkt på orderlundaved@gmail.com om något är fel med din vara. Du måste kontakta oss INNAN du skickar tillbaka något vid en reklamation. Reklamation ska ske inom 8 dagar. Vi betalar returfrakten. Obs! Spara kvittot på försändelsen vid retur.
Vi är tacksamma för din hjälp med att påpeka ev felaktigheter på varan. Vi försöker alltid att göra allt vi kan för att rätta till felet och göra dig nöjd. Godkänner vi reklamationen får du ett returnummer. Om vi inte skulle komma överens, så kan du vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, vars utslag vi förbundit oss att följa. Om en vara är felexpedierad, så betalar vi för frakten.
Vid tvist
Vid eventuell tvist följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.